Followers

gambar

gambar

Sunday 30 October 2011

diary ku -Rindu

30/10/2011(10.45pm)
-Salam...hari ni merupakan hari yang amat memenatkan.Firtsly,aku ikut family aku pergi ceramah then aku bknnya masuk dan dgr pun apa yang ayah aku sampaiikan kat dalam bilik tu aku berpaling ke bilik lain lalu terlelap disitul.Buku yang aku bwk seolah-olah hanyalah alasan utk mendapatkan kepercayaan kedua org tuaku...Hem,aku tau mereka meletakkan harapan yang tinggi padaku,Tapi....aapakah aku mampu utk memikul impian mereka dan menukarkannya menjadi realiti?


-Semua rakanku menyatakan bahawa aku boleh lakukan yang terbaik buat mereka.Namun aku takut harapan itu bertukar menjadi sebaliknya.Apakah akan kekal hubungan kami baik sebegini..Dalam kerumitan ini tetiba je aku menerima satu panggilan yang tidak tahu siapakah tuan yang memiliki nombor tersebut.Saat aku mengangkatnya..Jantungku berdegup dengan pantas.Debaran yang telah lama hilang kembali semula.Mataku sayu hatiku pilu  mendengar suaranya.Ya aku akui pemilik nombor itu merupakan seorang jejaka.dan aku tidak nafikan bahawa bertapa rindunya aku pada jejaka itu.


-Dia bertanya kalau2 aku masih kenal dengan suaranya.Aku hanya tersenyum.Masakan aku lupa pemilik suara yang pernah bertahta dihatiku 2 tahun yang lalu.Aku akui bahawa akulah penyebab terputusnya hubungan kami atas alasan bahawa aku ingin memberi tumpuan terhadap pelajaranku.Dia juga masih menungguku.Jejaka 'A' itu memberitahuku bahawa dia sudah banyak kali menelefon ku namun tidak dapat.Akhirnya dia dapat tahu dari sahabatku bahawa aku sudah pun menukar nombor telefon.


-Hatiku bercampur baur.Perasaan bersalah masih lagi menyelubungi jiwaku.Aku tak menyangka bahawa masa begitu pantas berlalu.Kadang-kadang aku menyesal 'yang dikendong dilepaskan dan yang dikejar berciciran' pada waktu itu aku terlalu mencintai sesorang yang lain sehingga aku sanggup menyakiti hatinya.Namun dia terima kerna dia masih berpegang dengan kata-kataku bahawa kalau dah jodoh tak akan kemana.


-Akhir perbualan kami dia mendoakan agar aku menemui pasangan yang mampu menyangiku dan menjagaku..aku mengucapkan tahniah atas pertunangannya itu.Selepas itu telefon kami matikan.^_^ aku tlepaskan dikau kelangit bebas seperti burung merpati yang lain.....


semoga kau bahagia jejaka 'A'....

No comments:

Post a Comment