Followers

gambar

gambar

Saturday 10 December 2011

New Diary-Dialog [Seram]

Judul :DREAM'S
Penulis : Wan Nurul'Izzah Binti Wan Ali


BOM!!Bunyi satu dentuman yang kuat telah menarik perhatianku.Kali ini jauh lebih kuat daripada semalam.Aku sekali lagi terpaksa mencari dari manakah datangnya bunyi dentuman tadi.Kerja aku tertunda sekali lagi gara-gara bunyi pelik yang menganggu suasana kerja ku.

sebagai seorang kartunis,aku seharusnya menyiapkan kerja ni secepat mungkin sebelum tarikh deadline,tapi semakin aku cuba untuk menyiapkannya semakin terganggu aku dibuatnya.

Ikito : Apa pula kali ini?Aku tak mungkin berjaya menyiapkan semua kerja aku yang tertunda ini!Argh!!Kacau
          je!

Aku berjalan menuju kearah pintu.Semakin hampir aku dengan pintu,semakin kuat debaran jantungku.Bulu roma ku berdiri tegak.

Ikito : [Memegang dadanya yang lebar] Asal aku rasa cam tak sedap hati je?

Tanganku memulas tombol pintu dan....

Iyuri : Surprise!!!Selamat hari jadi Ikito.

Ikito : [Menjerit] sayang,kenapa buat macam ni?Tak baik tau.Kalau I mati,siapa nak kawin dengan U??

Iyuri : Ala...Sorry,I just nak U happy.Itu jerk.

Ikito : Hahaha...Janganlah sedih I faham.Thanks sebab U bersusah payah buat semua ni untuk I...Tapi,lain
          kali,buat biasa-biasa sudah cukup.I tahu U sayangkan I.

Iyuri : Baik sayang.Nah tiuplah lilin tu nanti cair susah pulak.I harap U hidup bahagia dan panjang umur.

Ikito : Terima kasih.

Kehadiran Iyuri amat mengejutkan.Namun semua yang berlaku ini masih belum cukup untuk membuat aku berasa tenang.Betulkah bunyi tadi tu Iyuri yang buat?Impossible!Aku buat keputusan untuk bertanya

Ikito : Iyuri...

Iyuri : Sayang sekejap ye I nak tumpang tandas boleh?

Ikito : Baiklah.

Mataku menghantar Iyuri sampai ke pintu tandas.Iyuri tersenyum kearahku..lalu dia masuk kedalam tandas.

Iyuri : AAAAAAA!!!!!!

Ikito  : IYURI!!!

Aku bergegas ke tandas namun pintunya terkunci dari dalam.Perasaanku aneh.Iyuri hanya diam dan tidak meneruskan jeritannya lagi.Tetapi kenapa?Munngkinkah ini sekadar permainan baginya?

Ikito : Iyuri...Awak ok??

Iyuri : ...................

Ikito : [menendang pintu tandas] Yuri!!!

Psst  : Kalau awak nak dia semula,ikut saya.HAHAHAHAHA!!!

Ikito : SHIT!! Let her go!

Psst  : HAHAHAHAHA!

"TING TONG!"Loceng berbunyi.Aku terjaga daripada lena.

Ikito : Pergh!Seram gila mimpi tadi! [bangun dari katil dan terus ke ruang tamu]

BOM!!

Ikito : Huh?![berlari ke stor lalu mengambil sebilah kapak dan menuju ke tandas]

Iyuri : Sayang!! bukak pintu ni..

Aku terbungkam apabila melihat......


Bersambung.....

No comments:

Post a Comment