Followers

gambar

gambar

Friday 4 May 2012

Diariku-doa untukku dan untukmu



Bismillahirrahmanirahi...

Ya Allah...
Jika aku jatuh cinta
Cintakanlahaku pda seseorang 
yang melabuhkan cintanya kepadaMu
agar bertambah kekuatanku untuk MencintaiMU...

Ya Muhaimin..
Jika Aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati
seseorg yang hatinya bertaut padaMu...
Agar tidak terjatuh aku kedalam
Jurang Cinta Nafsu...

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar tidak berpaling dari hatiMu

Ya Rabbul Izzati...
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui Syahid dijalanMu...

Ya Allah...
jika aku menikmati cinta kekasihMu,
janganlah kenikmatan itu melebihi
kenikmatan indahnya
bermunajat di sepertiga malam terakhirMu...

Ya Allah...
jika aku jatuh hati dengan kekasihMu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu

Ya Allah...
Jika engkau halalkan aku merindui kekasihMu,
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya padaMu

Amin Ya Rabbal Alamin...

No comments:

Post a Comment