Followers

gambar

gambar

Monday 30 January 2012

Diary-Dia

30/1/2012


Assalamualaikum...aku macam x percaya yg hari ini aku akan bertemu dengannya.Aku meletakkan tanganku ke atas kepalaku lantas berdikir "benarkah apa yang aku lakukan ini Ya Allah??" Demi Allah aku tidak berniat lain selain hanya keranaNya..Dalam masa yang sama aku amat bahagia berjalan bersama-samanya hari ini.Hem..


Aku tidak tahu apa yang hendak terjadi dengan aku.Malam ini aku berfikir semula tentang peristiwa petang tadi.Lalu aku mendongak ke langit lantas hatiku berbisik " Adakah ini dikira zina hati ya Allah?"Bisik hatiku
Selama ini aku ada juga merasakan hal yang sama demi Allah memikirkan Nya juga ku rasa zina...Hem tau dia tidak halal bagiku kerna dia bukan muhrimku tetapi aku hanya mengajak dia untuk belajar Ya Allah..


Aku sememangnya begini,walaupun baru sekali aku keluar dengan dia,aku dapat merasakan bahawa seisi dunia sedang mengutukku dan mengatakan " Engkau melanggar perintah Allah"tapi kenapa aku sahaja yang mendengarnya??Ya Allah jika ianya berdosa aku tidak mahu ini berterusan kerna aku takut dengan kemurkaanMu diakhirat kelak aku takut ianya menjadi fitnah untukku.


Oleh itu hanya padaMu hamba meminta agar jadikanlah ianya halal untukku...Amiin Ya Rabbal Alamin..Aku tidak mahu terus berjanji kerna janjiku yang dulu masih kuat dan utuh ditanganMu aku juga tidak mahu berdusta kerna engkau amat membenci orang berdusta jadi biarlah aku berdiam diri tanpa memberi harapan kepadanya agar dia mengerti mengapa aku melakukan yang sedemikian...wallahualam...



No comments:

Post a Comment